محیط کار شخصیسازیشده
تلهای برای جذب استعدادهای برتر
نویسندگان: یوهان بلیدز، نانت فونداس
مترجم: فرهاد امیری
فصل دوم - بخش نخست
اشاره:
در فصل نخست ــ که در چهارشنبههای گذشته پیش منتشر شد ــ دیدیم که نویسنده با استفاده از مثالها و نکات انضمامی، دشواری روزافزون کار را در اغلب شرکتهای امروزی نشان داد.
بازاریابی
به دنبال ایدههای خارقالعاده هستید؟
مترجم: طلیعه لطفیزاده
منبع: مجله وایرد
با مصرفکنندگان خارقالعاده مشورت کنید
برایان میلر، مدیر استراتژی در شرکت ارائه دهنده استراتژیهای فروش Sense Worldwild است. او با کمپانیهایی مانند نایکی، وودا فون و اس.سی جانسون کار میکند تا در بیزنسهایشان در سراسر دنیا تحول تجاری ایجاد کنند.
مکالماتی که در Sense Worldwide به گوش میخورند، تقریبا به اندازه جایی که این مکالمات در آنجا رد و بدل میشوند، سوررئال و فراواقعی هستند؛ مکالماتی از این دست که «هکرهای کشورهای در حال توسعه در چه حالند؟» یا «کامرونیها فوقالعاده هستند و بسیاری از آنها در لبنان زندگی میکنند، اما آنلاین کار نمیکنند. جیمز پروازی به بیروت دارد، تا با آنها قرار ملاقاتی برای ناهار داشته باشد.»
ادامه مطلب ...حرکت سرمایهگذاران اقتصادی به سمت بازارهای نوظهور
چالشهای جدید شرکتهای بینالمللی کدامند؟
مترجم: مریم رضایی
منبع: McKinsey
مدیریت سازمانهای جهانی و شرکتهای بینالمللی، یکی از چالشهای حوزه کسبوکار در طول قرنها بوده است، اما همان طور که فعالیتهای اقتصادی با سرعت هر چه تمام تر از اروپا و آمریکای شمالی به سمت بازارهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین تغییر جهت میدهند، ماهیت این مساله هم تغییر میکند.
تحقیقات موسسه جهانی مک کینزی نشان میدهد در پانزده سال آینده، چهارصد شهر متوسط در بازارهای نوظهور جهان که بسیاری از آنها در غرب ناشناخته هستند، نزدیک به 40 درصد رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص خواهند داد.
ادامه مطلب ...مهارتهای مدیریتی
درک مشتریان ستیزهجو
مترجم: پژمان رمضانی*
شما احتمالا هر روزه با مشتریانی ستیزهجو مواجه میشوید. کسانی که به خاطر تمامی اشتباههای زندگی شان، با شما به گونهای ناشایست رفتار میکنند. آنها ممکن است که طعنهآمیز یا اهانتآمیز صحبت کنند. این افراد ممکن است برای شما قسم بخورند، تهدیدتان کنند یا شما را بترسانند.
تعامل با اینگونه افراد مشکل است و تنها یک برخورد با این افراد میتواند روز شما را تباه کند. تکنیکهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای درک مشتریان ستیزهجو از آنها بهرهمند شوید، اما ما به دنبال این هستیم تا به شما کمک کنیم تا بفهمید هنگامی که مشتریان خشمگین خشمشان را بر شما فرود میآورند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. درک افراد عصبی به ما کمک میکند تا کمتر واکنش نشان دهیم و کمتر اعتدالمان را از دست دهیم.
ادامه مطلب ...آثار جبرانناپذیر «صاحبان قدرت» بر سازمان
مترجم: شادی درویش
تصمیماتی که توسط افراد قدرتمند در تجارت و سایر زمینهها گرفته میشود، میتواند اثرات بسزایی بر سازمان و کارمندان آنان داشته باشد. میان حس قدرت افراد با تمرکز بر مهمترین بخش تصمیمگیری که گوش دادن به نصایح و پیشنهادهای دیگران است رابطهای عکس برقرار است.
حس قدرت، اعتماد به نفس را افزایش میدهد که این اعتماد به نفس تا مرز باور کامل به اعتقادات و قضاوتهای شخصی و نادیده گرفتن صحبتهای دیگران پیش میرود و نهایتا منجر به تصمیمگیریهای نادرست میشود.
ادامه مطلب ...