مدیریت Management

مدیریت اجراییExecutive management, business

مدیریت Management

مدیریت اجراییExecutive management, business

صرفا جهت اطلاع!

کسانیکه 25و26 شهریور انتخاب واحد نموده اند از ساعت 14 شنبه 6/26مجددا انتخاب واحد نمایند.


دانشجویانی که در زمان تعیین شده انتخاب واحد ننمایند مرخصی برایشان صادر خواهد شد.


دانشجویانی که اصل مدرک پایه وتاییدیه تحصیلی ارائه نداده به اموزش مراجعه نمایند

واحدهای ارائه شده ترم جدید

نام درستعداد واحدساعت کلاسنام استاد
برنامه ریزی استراتژیک2پنج شنـبه09:30 07:30 جـمــعــه09:30 07:30دکتر پورکیانی
تحلیل از استراتژی های سازمانی موفق و ناموفق2پنج شنـبه13:30 11:30 جـمــعــه13:30 11:30دکتر پور رشیدی
مبانی کامپیوتر [ج]2

مدیریت تحول واجرای برنامه های استراتژیک3پنج شنـبه17:30 13:30 جـمــعــه17:30 13:30دکتر سلاجقه
مسائل جاری مدیریت اجرایی واحد های تولیدی وخدماتی وطرحهای عمرانی2پنج شنـبه19:30 17:30 جـمــعــه19:30 17:30دکتر تابلی
وصایای حضرت امام خمینی (ره)1جـمــعــه08:30 07:30عنایت اله رحیم  پور





زمان ثبت نام ترم جدید اعلام شد

زمان ثبت نام ترم جدید 


زمان شروع


90/6/25


زمان پایان


90/7/3



روش‌هـای محاسبه ریسک بازار

روش‌هـای محاسبه ریسک بازار
بسیاری از شرکت‌هـا و موسسات خصوصاً شرکت‌هـای سرمایه گذاری بخشی از دارایی‌هـای خود را صرف خرید سهام میکنند به همین علت با ریسک تغییر قیمت مواجه میشوند. ریسک قیمت سهام به دو بخش ریسک مربوط به افزایش قیمت و ریسک مربوط به تحقق درآمد هر سهم مربوط میشود. چراکه جمع این دو جزء نرخ بازدهی سهام را تشکیل میدهد. ریسک رکود و رونق بازار از این حیث که منجر به تغییرات قیمت سهام میشوند دارای اهمیت هستند. افزایش قیمت شاخص سهام باعث رونق بازار میشود و کاهش آن رکود بازار را در پی دارد همانطور که سال 1987 بورس‌هـای جهانی با رکود مواجه یا در جنگ افغانستان بورس‌هـای جهانی و نیز بورس تهران با کاهش قیمت کلیه سهام و افزایش عرضه مواجه شدند. این تغییرات در بسیاری از مواقع آن قدر سریع اتفاق میافتد که گاهی در مدت کمتر از چند روز قیمت سهام به بیش از نصف کاهش مییابد و گاهی دوران رکود به چند سال میانجامد. در این شرایط سهامدارانی که تجربه و تخصص کافی ندارند و برای دریافت سود کوتاه مدت سرمایه گذاری کرده اند با عرضه سریع سهام خود از یک طرف باعث ضرر و زیان خود میشوند و از طرف دیگر به بحران بازار به خاطر عرضه سریع میافزایند. به طور کلی رکود و رونق بازار باعث تغییرات قیمت سهام میشود حتی اگر سهم خاص در جهت عکس بازار در حال رشد یا رکود باشد طبیعی است قیمت بازار اوراق بهادار براساس تغییرات نرخ سود متغیر است و نوسانات قیمت خود باعث ریسک بازار این اوراق میشود. به طور کلی ریسک بازار عبارت است از تغییر در بازده که ناشی از نوسانات کلی بازار است. همه اوراق بهادار در معرض ریسک بازار هستند اگرچه سهام عادی بیشتر تحت تاثیر این نوع ریسک است. به طور کلی میتوان گفت: ریسک بازار کاهش در ارزش دارایی‌هـا (تغییر در نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت کالـاها و...) میباشد. روش‌هـای اندازه گیری ریسک بازار را میتوان به دو روش سنتی و مدرن تقسیم بندی کرد که هر کدام شامل مراحل زیر است. روش سنتی شامل: 1-آنالیز گپ2-آنالیز دیرش3-تحلیل سناریو4- اندازه گیری ریسک مشتقه-روش‌هـای مدرن شامل: 1- تئوری پورتفولیو 2- ارزش در معرض ریسک

ادامه مطلب ...

چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش را افزایش دهد؟

چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش را افزایش دهد؟
1.از آزمایش «خوب که چی؟» استفاده کنید.
وقتی متن تبلیغ خود را نوشتید، آن‌را بخوانید و ببینید آیا از آزمایش «خوب که چی» سربلند بیرون می‌آید؟ اگر بعد از خواندن تبلیغ، فکر کردید که مخاطب هدف با جمله «خوب که چی» به آن پاسخ می‌دهد، آنقدر آن‌را بازنویسی کنید تا پاسخ مخاطبان چیزی شبیه این باشد:

«این دقیقا همان چیزی است که به‌دنبالش بودم. چطور می‌توانم آن را به‌دست آورم؟» وقتی متن تبلیغ را نقد می‌کنید، باید بعد از هر جمله از خود بپرسید، خوب که چی؟ این تکنیکی است که می‌تواند در تغییر و قوی‌تر کردن متن تبلیغاتی به شما کمک کند. مثلا فرض کنید در متن تبلیغ نوشته‌اید که ما بزرگترین توزیع‌کننده ماهی در ایران هستیم. مخاطب می‌تواند از خود بپرسد: خوب که چی؟ ولی اگر بنویسید ماهی‌هایی عرضه می‌کنیم که کلسترول ندارد و برای افرادی که مشکل کلسترول دارند مفید است، مشتری شاید بگوید این دقیقا همان چیزی است که می‌خواستم. مزایای واقعی کارتان را برجسته کنید و مزایا مواردی هستند که دقیقا به مخاطب مربوط هستند و نه به شما.

ادامه مطلب ...