مدیریت Management

مدیریت اجراییExecutive management, business

مدیریت Management

مدیریت اجراییExecutive management, business

تحلیل نقطه سربه سرAnalysis wreck

تحلیل نقطه سربه سر

Analysis wreck

از آنجا که ارزیابی طرحها در بیشتر اوقات در شرایط عدم اطمینان صورت می گیرد و از آینده اطلاعی در دست نمی باشد ممکن است در تخمین های اولیه دچار اشتباه شود. پروژه پیشنهادی نهایی به هر شکلی که باشد اجزای تشکیل دهنده گوناگون آن باید برای بالا بردن دقت مورد بررسی قرار گیرد. تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری متأثر از بسیاری تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین تغییرات در تکنولوژی، سطح قیمت ها و قابلیت تولید است. لذا برای اینکه تخمین های انجام شده با ضرایب اطمینان بالا صورت گیرند باید معیار تحلیل نقطه سربه سری را انجام داد.

ادامه مطلب ...

تئوری های محدودیت ها... Theory of constraints

 تئوری های محدودیت ها... Theory of constraints

تئوری محدودیتها را می توان نگرش سیستماتیک نوین در فرایند تفکر نامید

مجید اسماعیلیان- منصور لعلی؛ کارشناسان ارشد مدیریت صنعتی

 

چکیده
در اواخر دهه 80 گلدرات فیزیکدان یهودی، روشی برپایه اهداف و رویه های کار کارخانجات ارائه داد که فلسفه حاکم بر آن با نام تئوری محدودیتها (THEORY OF CONSTRAINTS=TOC) و راهکارهای اجرایی آن به نام فناوری تولید بهینه، شهرت یافت.

ادامه مطلب ...

مهارتهای مدیریتی

 چگونه می‌توان اعتماد به نفس پیدا کرد؟  

How can confidence be found?

تنها عده کمی ‌از مردم بدون داشتن اعتماد به نفس در کسب‌وکار خود موفق می‌شوند. همه افراد از جوانان بی‌تجربه گرفته تا مدیران با تجربه و رده بالا، زمانی در زندگی احساس کرده‌اند که توانایی لازم جهت مقابله با چالش‌های پیش آمده را ندارند. همه افراد دچار چنین حالت ناامنی می‌شوند؛ اما چنین احساسی نباید مانع پیشرفت در کار شود.

ادامه مطلب ...

تجزیه تحلیل هزینه فایده

  Cost benefit analysis 

اینک به تحلیل هزینه - فایده می رسیم و همانطور که از نام آن پیدا است منافع و هزینه های فرصت یک سیاست خاص را مقایسه می کند.

ادامه مطلب ...

سیر تکاملی هزینه یابی کیفیت(مدل جوران)

 Evolution of quality costing (Juran model)

چکیده

اهمیت مباحث کیفیت امروزه بر کسی پوشیده نیست. به‌همین خاطر است که تمام موسسات موفق اقدامات کیفی را سر لوحه فعالیتهای خود در سرتاسر سازمان (از تامین کنندگان تا مشتریان )قرار داده اند.بر کسی پوشیده نیست که انجام این فعالیتها در جهت بهبود کیفیت اگر چه برای موسسات منافع بسیاری دارد، ولی برای بنگاههای تجاری هزینه هایی را هم سبب می شود. در این مقاله سیر تحولات مدلهای هزینه یابی کیفیت را از شروع تا کنون مورد بررسی قرار داده ایم.در همین راستا ابتدا مدل‌های نخستین هزینه یابی کیفیت که امروزه با نام مدل‌های سنتی شناخته می‌شوند، ارائه شده است. سپس به بیان مدل‌های جدید تر پرداخته ایم وضمن ارائه مقایسه‌هایی که بین این روشها صورت گرفته است، اقدام به ارائه یک مدل جدید کرده ایم که بر اساس روشBenchmarking یا بهبود تطبیقی ارائه شده است. سپس نتیجه به دست آمده از این رویکرد را با نتایج دیگر روشهای پیشین سنجیده و به بیان مزایا و معایب روش ارائه شده پرداخته ونتایج استفاده از این رویکرد را بیان کرده‌ایم.

ادامه مطلب ...